Anna I London

Ugly Christmas Sweater Party

• Skrevet 16.12.2014 klokka 12:05
  • Kategori: London

P lrdag var jeg og Malin p juleshopping i Oxfordstreet, og tok turen Innom plattform 9 3/4 p kings cross. Vi var invitert p 'ugly christmas party' hos ei venninne i klassen og flatmatesene hennes, som var superkoselig! De fleste hadde p seg julegensere, de hadde pyntet kjkkenet med juledekorasjoner og vi fikk servert norsk glgg og brunost.

Winter Wonderland

• Skrevet 15.12.2014 klokka 18:44
  • Kategori: London Tips

Sist fredag, etter MMI prven min, dro jeg og Malin innover til Hyde Park for se p Winter Wonderland.Lukten av tyske plser, vin, l og mennesker overalt satte sitt preg over parken, men dette dro ikke ned julestemningen av den grunn!I slutten av november ble Hyde Park forvandlet til Londons eget lille julemarked med juleboder, pubber, karuseller, skytebane og masse julemusikk. Er det noe londonerne kan s er det samle byens innbyggere og samtidig lage minst mulig k! Vil anbefale alle som er i London i november/desember ta turen innom. Etter ha gtt rundt i parken i noen timer dro vi tilbake til Kingston og var ppremirekveldenav den siste Hobbit filmen.

Mobilbilder fr dessverre ikke frem den fine parken, nytt kamera er verst p nskelisten..

Lately I've

• Skrevet 10.12.2014 klokka 14:08
  • Kategori: Student

Den siste uken har jeg ikke gjort annet enn se p Made in Chelsea og julekalendere. Sist tirsdag, dagen fr Business Economics prven, ble jeg liggende med feber og hodepine fra helvete. Heldigvis hadde vi hjemmeprve s fikk tatt prven p nett og bestod med glans.

P fredag var jeg flte jeg meg bedre og feber fri, s da jeg ble invitert ut til Picadilly var jeg ikke vanskelig f overtalt. Lrdag hadde vi spillkveld i ganggulvet til Marit og Malene med ost, kjeks, pepperkaker og vin, kos! Dagen ble 1000 ganger bedre da Aleksander hadde med seg brunost fra Norge, happydays.. De britiske var ikke like begeistret over "browncheese".I gr ble vi ferdig med framfring i OB og feiret med dra p Christmas party i en av studentpubene. Vi fikk gratis drikke ogspilteBeer Pong, Musicalchairs (stolleken) og Dance Statue, det er lenge siden jeg har hatt det s morsomt p studentpub!

Resten av dagen i dag skal brukes p biblioteket, har siste prve fr jul p fredag, s gleder meg s sinnssyk til bli ferdig!I morgen kommer ssteren min, Malin, p besk og skal vre her til over helgen, skal omsider f shoppet litt julegaver i central!

#london #student #beerpong

Marketing Communications and Advertising

• Skrevet 03.12.2014 klokka 14:40
  • Kategori: Student

Hva studerer jeg? Vanligvis nr folk spr hva jeg studerer sier jeg markedsfring. Enkelt og greit. Det frste ret er ganske likt for alle business studentene, hvor vi studerer overflaten av studiet og fagene er ganske generelt. Neste r vil vi g nrmere inn p communication og advertising aspektet av studiet. Jeg har fire fag p skolen og har tre eksamener til vren, vi slipper heldigvis unna n til jul.

Organizational Behaviour

OB gr ut p hvordan organisasjoner er bygd opp og hva som trengs for at en organisasjon skal fungere. Faget omhandler psykologi, sosiologi og antropologi og er vel det enkleste faget vi har med tanke p hva jeg studerte p videregende. N til jul har vi ikke eksamen, men en gruppe oppgave hvor vi skal skrive en rapport utfra en case study for forbedre bedriften med tanke p arbeids milj og kommunikasjon. Vi har framfring i dette om to uker.

Business Economics

Bedrifts konomi.Det er her matten i studiet kommer inn. Det er et greit fag men vi har verdens kjedeligste foreleser som kommer fra tyrkia og snakker gebrokkent engelsk, dette gjr at faget blir s sinnssykt mye vanskeligere. Det er ganske ille nr ikke de engelske studenter skjnner hva han sier.. Dette er nok det faget jeg sliter mest med, pga. lite motivasjon og forstelse. Det er heldigvis ikke bare jeg som fler og klassen har allerede klaget p lre metoden da nesten alle sliter med det samme. Vi har prve i dette faget denne uken s er veldig spent p hvordan det gr!

Marketing Principles

Det er her markedsfring kommer inn i studiet. Vi lrer om ulike mter markedsfre produktet og diverse teorier og strategier innen markedsfring. Her har vi ftt en rsoppgave som vil gjelde for mesteparten av karakteren. Oppgaven gr ut p komme opp med et produkt og en markedsfrings plan innen en spesiell kategori, Ready Meals ble vr kategori. Faget er veldig interessant og jeg fler mye av innholdet vi lrer vil vre noe vi har bruk for etter studiet.

Managing Marketing Information

Hver fredag fra to til seks bruker vi p data labben. Her lrer vi finne info og statistikk ved bruk av data og excel. Da jeg gikk p VGS og ungdomskolen forstod jeg ingenting av excel, men n p engelsk, med en skikkelig innfring, gr det faktisk veldig bra! Etter nyttr skal vi lre om HTML og hvodan vi designer hjemmesider, som vi vil bruke i forbindelse med prosjektet i marketing principles. Det gleder jeg meg veldig til, i og med at jeg har brukt HTML osv endel tidligere.

Jeg er veldig fornyd med valg av studiet, bortsett fra Business Economics, og jeg er veldig motivert til fortsette. Etter hvert hper jeg vi lrer mer om PR innenfor media,musikk eller fashion, da det er dette som interesserer meg mest med tanke p jobbing i etterkant.

#skole #markedsfring #london #student #utdanning

My London Bucket list

• Skrevet 02.12.2014 klokka 12:00
  • Kategori: London

Jeg har laget en liste over ting jeg vil se og oppleve mens jeg bor her, ting jeg vil gjre fr jeg er ferdig p universitetet:

1. Bo i London
  7. Dra p Ed Sheeran Konsert
  8. Vre forelsket
  9. F en britisk aksent
  10. Sykle med Barclays Sykkel London (vr/sommer)
  11. Se Bastille Live
  12. F et internship
  13. Dra p kino alene
  14. Mte One Direction
  15. Prve alle Starbucks smakene
  16. Dra til Central London alene
  17. Dra p Brit Awards
  18. Kjre bil i London
  19. Ta et utvekslings r til et annet land (Australia eller USA helst)
  20. Motta en bukett med roser
  21. Nyte utsikten fra toppen av London Eye (grss, den ka)
  22. Sitte p en elvebt langs Themsen
  23. Dra til Abbey Road, Ta et bilde p den bermte overgangen og legge igjen en beskjed i muren
  24. Oppleve sn i London
  31. Se Karnevalet i Notting Hill
  32. Fle at jeg virkelig er lykkelig
  33. St p skyter i Sommerseth house
  34. Beske Buckingham Palace og ta bilde med en av vaktene (haha!!)
  35. Dra p National Gallery
  44. Beske Tate Modern og lre mer om moderne kunst
  45. Dra til Tate Britain
  46. Nyte utsikten fra the Shard, Vest Europas hyeste bygning
  47. Beske Royal Academy of Arts, og ta et klisje turist bilde i Londons eldste telefon box
  48. Beske Natural History Museum og se dinosaur utstilling
  49. St p skyter p Natural History Museum
  50. Beske Madame Tussauds og de bermte voks figurene
  51. Beske Sherlock Holmes Museum, og se noen av karakterene fra bkene/tv serien
  52. Dra p Jack the rippers guided tour
  53. Dra p Charles Dickens guided tour
  54. Dra til Notting Hill, se den bermte bokhandelen og beske Portobello Road Antiques Market
  55. Beske Camdens markeder
  89. Spise Macroner p Laudree
  90. Dra ut p Cicque du soir
  91. og The box
  92. Dagsfylla p Bacanal
  93. Dra til Harrods

6. Dra p Interrail/Roadtrip gjennom England
  7. Dra p Interrail/Roadtrip gjennom Europa
  8. Bo tre mneder i New York
  9. Bo seks Mneder i California (ultimate utvekslings stat)
  10. Dra til Australia
  11. Reise mye
  12. Le mye
  13. Fylle ut verdenskartet med besk

Hva er dine topp tre bucketlist gjreml i london/ og utenom?

#London #bucketlist #student #reise #england

Sweat The Small Stuff & Platform 9 3/4

• Skrevet 01.12.2014 klokka 01:41

God frste desember!

N merkes det at det snart er jul, da det er siste innspurt p skolen. Det skjer derfor ikke s mye annet fortiden.. men vi slipper heldigvis unna eksamen fr jul, vi har ikke eksamen fr til vren, takk og lov, men vi har en rekke prver og innleveringer som skal leveres fr jeg reiser hjem 18 desember(!!).

Sist torsdag tok jeg en pause fra lesingen da jeg ble invitert med p tv-innspilling av humor programmet 'Sweat the small stuff' med Nick Grimshaw som programleder. Hvem sier vel nei til gratis billetter?? Ikke jeg. Vi reiste i litt over en time til BBCs studio, som ligger litt utenfor London. Jeg viste ikke hva jeg gikk til, siden jeg ikke hadde sett programmet fr, men ble positivt overasket. Jeg er sikker p at jeg har forlenget livet med i hvert fall ti r, da det til tider var veldig morsomt. Gjestene p programmet var Tulisa, Professor Green, Rochelle Humes og tre britiske komikere jeg ikke hadde hrt om. Ganske komisk hvor lett man mter p kjendiser i London. Det var dessverre ikke lov til ta bilder i studio.

Jeg har aldri vrt med p TV innspilling fr s det var veldig spennende og veldig rart. Vi kom inn i studio i halv fire tiden og var ikke ferdig fr klokka hadde passert sju. Jeg hadde ikke forventet at et tv program p max 45 minutter skulle filme i fire timer... Episoden vi var med p kommer ikke p skjermen fr om to uker, men de skulle bruke noe av publikum filmingen i flere episoder. S kanskje dukker jeg opp p flere britiske tv skjermer i desember!

- Jeg, Isabella og Saskia, m legge til at dette var p slutten av reisen, haha! -

- det skal sies at vi har vrt p reise i 4 timer og itilleggsittet inne i et svett tv studio da bildene her ble tatt -

- St Pancras bygningen er forresten ogs med i en av Harry Potter filmene -

Smygard <3

P veg hjem dro vi innom Kings Cross, siden vi gikk av toget p St Pancras som ligger rett over gaten. Vrt eneste ml for turen var dra en svipptur innom Galtvort, via platform 9 3/4 selvflgelig.

Helgen har jegbrukt p lese til Business Economics prven vi har denne uken, og fler endelig at jeg har knekt koden p dette hplse faget. Fikk forresten pakke i posten med oyster kortene foreldrene mine hadde brukt da de var her og julekalender for telle ned dagene til jeg kommer hjem!! Hihi n er det bare 18 dager igjen til jeg setter snuten mot Heathrow og Norge!

Hva har du gjort i helgen?

#London #Sweatthesmalstuff #harrypotter #kingscross #student

Anna

- Anna - 21 r - Jeg starter mitt andre r p bachelor i Marketing Communications and Advertising ved Kingston University i London. Blogger om livet i London for holde familie og venner oppdatert mens jeg er p den andre siden av dammen.